.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتظار افزایش قیمت طلا و سکه را نداشته باشید؛
پیش به سوی دلار 3 هزار تومانی
پیش‌بینی می‌شود تا زمان برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی قیمت ارز به مرور روند کاهشی را ثبت کند. بازارهای جهانی طلا نیز حتی با وجود تاکید دوباره بر تداوم اوراق قرضه در آمریکا نتوانست از 1300 بالاتر برود.

 این روزها بازار سکه و ارز خیلی ها را به شوک می برد، قیمت ها در مسیر کاهشی به سوی پایین گام برمی دارند و در این روزها عده ای تب می کنند و عده ای دیگر شوق می کنند که چه خوب ارز و سکه خود را فروختند.

بهر روی اکثر کارشناسان اقتصادی و آنها که دستی بر بازار سکه و ارز دارند پیش بینی کاهش بیش از این قیمت ها را دارند، به عقیده کارشناسان، اظهارنظرهای سیاسی و حاکم شدن فضای نسبی مثبت از مهمترین دلایل کاهش قیمت قیمت هاست. در حال حاضر اوضاع بازار حکایت از نقدینگی های ارز و سکه هایی است که به تدریج از خانه ها خارج می شود و از سویی دیگر فعالان و بازرگانان منتظر بهبود شرایط و مترصد شرایط ساده تری برای واردات ارزان تر هستند، چرا که وجود دلارهای گران و شرایط مشکل دار انتقال ارز بسیاری از وارد کنندگان کالاهای غیرضروری را از واردات منصرف کرده بود.

امیر حسینی یکی از کارشناسان بین المللی بازار طلا و ارز در گفتگو با راه دانشجو معتقد است: در آینده تا مشخص شدن مسیرهای اقتصادی تازه میزان تقاضا برای ارز احتمالا افزایش می یابد و پیش بینی می شود که با برطرف شدن احتمالی مشکلات نقل و انتقال ارز بهای دلار کاهش بیشتری هم داشته باشد، درعین حال باز هم می توان پیش بینی کرد که ارز مورد تقاضا در دولت آینده مانند دولت قبل افسار گسیخته نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در واقع مصارف تجاری در دولت آینده با میزان مصارف ارزی آغشته به تقاضاهای تجاری سیاسی به مانند دولت قبلی نمی شود از این رو می توان پیش بینی کرد که قیمت ارز در آینده 2 هزار و 700 تا 3 هزار تومان تعدیل شود و در این سطح هم بماند و در این میان در بازار داخلی گرانی های اخیر درس های خوبی برای سیاستگذاران مالی و اقتصادی برجای گذاشت.

وی پیش بینی کرد که تا زمان برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی، قیمت ارز به مرور روند کاهشی را ثبت کند. ضمن اینکه بازارهای جهانی طلا نیز حتی با وجود تاکید دوباره بر تداوم اوراق قرضه در آمریکا نتوانست از 1300 بالاتر برود و از اینرو نباید به افزایش غیر منتظره قیمت های داخلی سکه و طلا نیز دلخوش بود.

کاهش قیمت سکه و طلا ادامه دارد

بر اساس این گزارش، همه مسکوکات طلا در هفته ای که گذشت با کاهش قیمت همراه بودند به طوری که می توان گفت در هفته گذشته طلا در کاهش قیمت رکورد زد. در حالي كه در آغاز هفته و در روز شنبه قيمت هر سكه تمام بهار آزادي طرح جديد یک ميليون و ۹۹ هزار تومان بود و در طول هفته روند كاهشي داشت و در روز آخر هفته به یک ميليون و ۵۰ هزار تومان رسيد كه كاهش ۴۹ هزار توماني را نسبت به روز اول هفته نشان مي دهد. ربع سكه نيز در آغاز هفته ۳۸۲ هزار تومان بود كه با طي روند نزولي در روز پنجشنبه به قيمت ۳۵۵ هزار تومان رسيد. همچنين هر گرم طلای زرد ۱۸ عيار نسبت به آغاز هفته كه ۱۰۳ هزار تومان معامله مي شد با كاهش ۳ هزار توماني به كمترين ميزان خود رسيد و ۱۰۰ هزار تومان در پايان هفته در هر گرم معامله شد. نرخ اونس جهاني هم كه در شنبه ابتداي هفته به قيمت ۱۲۸۵ دلار رسيده بود در طول هفته تقريبا روند ثابتي داشت و در اواسط هفته به قيمت ۱۲۸۳ دلار رسيد اما این رقم درآخرين ساعات روز پنجشنبه به ۱۲۸۸ دلار رسید و افزايش قيمت را تجربه كرد.

گفتنی است قیمت دلار نیز در بازار آزاد که اوایل هفته حدود ۳۲۸۰ تومان معامله میشد در روز آخر هفته به زیر ۲۲۰۰ نیز رسید.

به دنبال کاهش افسار گسیخته قیمت طلا و ارز، رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور در این باره گفت: امروز شاهد بودیم که قیمت همه مسکوکات طلا با افت شدیدی روبه رو شد به طوری که قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار به ۹۸ هزار تومان رسید که دلیل اصلی آن کاهش نرخ ارز است به طوری که امروز هر دلار در بازار آزاد حدود ۳۱۰۰ تومان داد و ستد شد در حالی که در هفته گذشته ۳۲۵۰ تومان بود.

محمد کشتی آرای ادامه داد: اگرچه نرخ اونس جهانی بالاتر رفته است، اما نهایتا این نرخ ۱۰ دلار افزایش داشته که یک دهم درصد افزایش را نشان می دهد اما قیمت دلار حدود ۵ درصد کاهش داشته است و کاهش قیمت طلا در این شرایط طبیعی به نظر می رسد.

وی افزود: پیش بینی من این است که همین روال طبیعی طی شود و تغییرات افزایشی اونس جهانی هم خیلی شدت نداشته باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 تير 1392
اول بگویید کالای مورد نیاز مردم چقدر ارزان شده

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.